Η σειρά “Μαρία η Άσχημη”, που βασίζεται στην κολομβιανή telenovella του 1999 «Yo Soy Betty La Fea» (η οποία έχει εμπνεύσει 8 περίπου εκδοχές σε διάφορες χώρες) μας δείχνει ότι οι άσχημες έχουν μαλλιά σαν πράσα, ρούχα κατηχητικού, φρύδια σαν το Γιαγκούλα, σιδεράκια και φυσικά μυωπία. Αν αφαιρέσεις όλα αυτά τα extras, με ένα ωραίο χτένισμα και με τη συνδρομή ενός ενημερωμένου στυλίστα, γίνονται κούκλες. Επιβεβαιώνεται λοιπόν για άλλη μια φορά η ρήση ότι «δεν υπάρχουν άσχημες γυναίκες, αλλά φτωχές». Οι φτωχές γυναίκες δεν έχουν τα λεφτά ή το χρόνο να περιποιηθούν τον εαυτό τους, ή ακόμα περισσότερο δεν διαθέτουν την κοινωνική τεχνογνωσία να ντυθούν και να φτιαχτούν σωστά, σύμφωνα με το τρέχον πρότυπο δηλαδή.
Δεν γνωρίζω κατά πόσο η Μαρία είναι φτωχή, είδα ότι μένει σε μονοκατοικία με κήπο, από την άλλη βέβαια, σύμφωνα με τις ελληνικές σειρές, οι φοιτητές μένουν σε ρετιρέ στο Λυκαβηττό, οπότε μπορεί και είναι φτωχή με σπιταρώνα, γιατί όχι; Το θέμα είναι ότι αυτή η εικόνα της άσχημης είναι παρωχημένη. Το σύγχρονο σπίτι, φτωχό ή πλούσιο, είναι τόσο κορεσμένο από εικόνες του πως είναι οι ωραίοι και οι ωραίες, που δεν υπάρχει περίπτωση να μην γνωρίζεις πως πρέπει περίπου να φτιαχτείς για να γίνεις επιθυμητός. Επίσης τα κελεύσματα του sexy είναι τόσο επιτακτικά, που είναι πλέον αδύνατον να τα αγνοήσεις. Ακόμα και 9χρονα κοριτσάκια κυκλοφορούν σαν τις μικρές κυρίες, με τσαντάκια χειρός, τακουνάκια και make-up. Τα δε 9χρονά αγοράκια πρέπει να ξοδεύουν ίσα με τρεις ώρες στον καθρέπτη για να σηκώσουν το μαλλί καούκα (λέγε με και διαφήμιση κινητής τηλεφωνίας). Μα είναι τόσο χαριτωμένα τα χρυσά μου.
Η σύγχρονη φτωχο-άσχημη δε θα ήταν σαν την Μαρία, αλλά θα ήταν μια χαμένη ψυχή στον κυκεώνα του lifestyle, μια κοπέλα που θα φορούσε κάτι “so 5 minutes ago”, κάτι που δε θα ταιριάζε στο σωματότυπό της ή κάτι που θα φαινόταν φτηνιάρικο, χωρίς να είναι vintage. Θα ήταν μάλλον χοντρούλα (αφού η παχυσαρκία είναι πλέον η ασθένεια των φτωχών) με κολλητά μπλουζάκια και χαμηλοκάβαλα παντελόνια και στη μέση θα ξεχύνονταν τα προκοίλια. Θα φορούσε στενά και άβολα πασουμάκια ακόμα και μες τον χειμώνα. Δε θα είχε σιδεράκια (είναι ακριβά αυτά), θα είχε απλώς στραβά δόντια. Φυσικά και θα είχε βγάλει τα φρύδια της, απλώς θα τα είχε βγάλει στραβά. Θα έκανε μόνη της αποτυχημένο γαλλικό μανικιούρ που θα ξέφτιζε στις άκρες. Θα φορούσε φακούς επαφής και μάλιστα χρωματιστούς, αλλά θα ήταν τόσο εμφανές ότι είναι ψεύτικοι. Θα φορούσε μπόλικα χρυσάφια και ασήμια. Θα είχε διαφορικό γυαλί ηλίου στο κεφάλι, fake τσάντα από πλανόδιο και passé μπιχλιμπίδια στο κινητό. Θα είχε ένα μη-trendy κούρεμα, δεν ξέρω πώς να το περιγράψω αυτό, ίσως να είχε κοκοράκι την αφέλεια. Η μάλλον δεν θα είχε καθόλου αφέλεια και θα ήταν χτενισμένη, αυτό νομίζω είναι τώρα πια το μη-trendy.
Γενικώς η σύγχρονη άσχημη δεν είναι εντελώς αφημένη στην τύχη της όπως η Μαρία. Προσπαθεί απεγνωσμένα να γίνει ωραία, αλλά ποτέ δεν τα καταφέρνει ακριβώς. Πάντα κάτι προδίδει τη φτώχια και την άγνοιά της, πάντα κάτι της ξεφεύγει.
10 σχόλια:
Καλα, το αφελες της σειρας δεν το συζηταμε.
Πολυ σκληρη η εικονα της ασχημης που δινεις. Σκληρη αλλα μαλλον πραγματικη.
Αν και σε καποια σημεια αυτο που περιγραφεις ειναι απλως κακογουστια..
Ναι, αλλά η κακουγουστιά είναι η νέα ασχήμια... Πως λέμε η αισθητική είναι η ηθική του μέλλοντος; Άσε που και εγώ είμαι λίγο stylistically challenged, οπότε δυσκολεύομαι λίγο να περιγράψω αυτό το "περίπου".
Ωραίο κέιμενο. Πολύ καίριες οι παρατηρήσεις σου.
Ευχαριστώ raresteak!
Το «δεν υπάρχουν άσχημες γυναίκες, αλλά φτωχές» είναι πολύ καίριο. Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι απλά, με έξι λέξεις. Θα προσέθετα ότι μπορεί να είναι και από διαφορετική κουλτούρα: πόσο όμορφες μας φαίνονται οι τσιγγάνες με τα παραδοσιακά τους φουστάνια, ή οι ανατολικοευρωπαίοι άντρες με το στιλ καμάκι δεκαετίας ογδόντα;
Όμορφο κείμενο, καλό απόγευμα.
Η σειρά είναι πολύ παραμυθένια. Βέβαια όλοι οι ανθρωποι πιστευουμε και ελπίζουμε στα παραμύθια και το μοντέλο του "Το ασχημόπαπο που γίνεται κύκνος" πάντα βρίσκει θαυμαστές. Δυστυχώς φαντάζομαι, για τις ανάγκες της σειράς η "άσχημη" πρέπει απλώς να είναι "φτιαγμένη" ασχημη. Ισως κακόγουστη όπως σωστά λες. Αυτή η άσζημη πρέπει να γίνει Θεά. Δε μπορεί όμως μια εταιρία παραγωγής να πάρει μια πραγματικά άσχημη και να την κάνει θεα. Είναι πιο δύσκολο απο το να "ασχημέψει" μια ομοφρουλα. Αυτό είναι και το μοναδικό ελαφρυντικό που βρίσκω στο μειονέκτημα του υπερβολικά "παραμυθένιου" στη σειρά. Πρέπει να τονίω πως είναι πολύ καλα γυρισμένη , με πολλούς και καλούς ηθοποιούς και σωστά προσαρμοσγμένο σενάριο. Αλλα φυσικά..... Παραμύθιιιιιιιιιιιιιιιιιι!
Γεια σου Άμμος! Σωστή η παρατήρηση σου ότι και η διαφορά κουλτούρας μπορεί να κάνει κάποιον να φαίνεται άσχημος στην πλειοψηφία. Παίζει βέβαια και ο εξωτισμός: μπορεί κάποιος να σου φαίνεται ωραίος ακριβώς επειδή είναι διαφορετικός.
@Jmjyiannis: Μία φίλη μου είχε φτιάξει ένα κόμικ που το είχε ονομάσει το "Ασχημότεροπαπο". Στο τέλος του παραμυθιού το παπί γινόταν ακόμα πιο άσχημο από πριν. Αυτό, μάλιστα!
Δεν το έχω δει το κορίτσι εκτός σιριαλ και δεν ξέρω πώς μοιάζει στο κανονικό της. Γιατί την έχουν επί τούτου ασκημήνει για να ταιριάζει στο σενάριο. Σιδεράκια (φρίκη, ε;)και μάλλον πρέπει να της έχουν βάλει και κάτι στο στόμα για να δώσουν ένα σχήμα στα μάγουλα. Βέβαια, το plot είναι βλακώδες και καθόλου πρωτότυπο αλλά χαζεύει κανείς ακριβώς με το βλακώδες του πράγματος! Ειδικά εκείνες οι "βαθυστόχαστες" επιχειρηματικές συζητήσεις από παιδαρέλια και κοριτσάκια που γίναν πρόεδροι και high-ranking executives πριν, καλά-καλά απογαλακτιστούν είναι απόλαυση!
συμφωνώ! ο χαρακτηρας της μαρίας είναι εκτός τόπου και χρόνου, αλλά θα μου πεις σαπουνόπερα είναι...
@heliotypon: Όντως, τα πιτσιρίκια επιδεικνύουν τρομερές γνώσεις στο επιχειρείν! Λες να έχουν πάρει "σύμβουλο επιχειρήσεων" για το jargon της σειράς;
@stella: Εκτός χωρόχρονου εντελώς η Μαρία. Οι σαπουνόπερες γενικώς διαβιούν σε ένα παράλληλο σύμπαν!
Δημοσίευση σχολίου