Δευτέρα, Ιουλίου 10, 2006

Άτιμο Sudoku

Δηλώνω ότι έχω σώας τα φρένας και ότι αφήνω ως κληρονομιά στους απογόνους μου τα λυμένα sudoku μου, τα οποία και θεωρώ ως απόδειξη της ασίγαστης διανοητικής μου δραστηριότητας.

Αυτό που δε θέλω όμως να δουν οι απόγονοί μου, είναι ο χρόνος που μου πήραν τα sudoku για να λυθούν. Όπως πολύς κόσμος, για να παίξω, μπαίνω και εγώ στο www.websudoku.com, το οποίο σου δίνει και στοιχεία για τους άλλους παίκτες, ήτοι πόσο χρόνο τους πήρε να λύσουν τα sudoku. Την πρώτη φορά που γεμάτη περηφάνια έλυσα το πρώτο sudoku χωρίς λάθη (και τα λάθη που κάνω είναι τα πιο ηλίθια, του τύπου βάζω δυο φορές τον ίδιο αριθμό στο ίδιο κουτάκι, μα δεν είμαι καλά) και θέλησα να συγκρίνω το χρόνο μου με τους άλλους (άτιμη δυτική ανταγωνιστική κοινωνία) βρέθηκα προ μεγάλης και οδυνηρής εκπλήξεως: Το 99% των παικτών ήταν γρηγορότεροι από εμένα…

Αφού ξεπέρασα το πρώτο σοκ και λίγο πριν σκίσω τα πτυχία μου και πάρω τηλέφωνο την μητέρα μου να της πω ότι τελικά δεν γέννησε μια μεγαλοφυΐα, σκέφτηκα ότι μάλλον φταίει η έλλειψη εμπειρίας. Και ξεκινάω γεμάτη χαρά και προσδοκίες (όνειρα, πουλιά μου ταξιδιάρικα) να λύνω sudoku, μέχρι να εξοικειωθώ βρε παιδί μου. Κατέβασα και οδηγίες για τις ταχύτερες μεθόδους λύσης. Κοινώς έπαθα μια μίνι ψύχωση (μίνι γιατί έχω πάθει και μίντιουμ και μάξι, και γραμμή άλφα) και άρχισα να λύνω περί τα πέντε sudoku την ημέρα με το σκοπό να κατεβάσω τους χρόνους μου. Μετά από ποταμούς αίματος, δακρύων και ιδρώτα (συγγνώμη, καλοκαίρι έχουμε), κατάφερα να λύσω ένα evil (το δυσκολότερο επίπεδο) σε 23 λεπτά. Περιχαρής πατάω το κομβίον που δείχνει τους συγκριτικούς χρόνους και οϊμένα: Το 77% ήταν ταχύτεροι από εμένα. Ο μέσος όρος λύσης για είναι σατανικούλι sudoku είναι 12 λεπτά.

Το site νομίζω ότι δεν σηκώνει εξαπάτηση, ή αν σηκώνει δεν το έχω ανακαλύψει εγώ. Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος άνθρωπος βρίσκει έναν αριθμό κάθε 13 δευτερόλεπτα. Απαιτώ και δημογραφική ανάλυση γιατί το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι η νέα γενιά, εκτός από ψηλότερη και με περισσότερο κερί στα μαλλιά, είναι και εξυπνότερη. Όχι απλώς εξυπνότερη, είναι κάτι σαν neuromancer: με το που βλέπει το sudoku, βλέπει και τη λύση του. Η αυτό, ή μόνο ολυμπιονίκες μαθηματικών λύνουν τα sudoku σε αυτό το site. Γιατί αν υποψιαστώ ότι εγώ (ποιος, εγώ; καλά τα έλεγε ο Πάριος) είμαι κάτω από το μέσο όρο, δεν θα πεθάνω, αλλά σίγουρα κάτι κακό θα πάθω…

4 σχόλια:

Labrini είπε...

Περσι καλοκαίρι είχα περάσει και εγω την απόλυτη σουντοκίαση!! Ζηλεύω όμως, γιατί κατάφερα να λύσω μόνο ένα evil και μερικά μέτρια... Όσο για χρόνο, δεν ξέρω γιατί είχα πάρει βιβλιαράκι, το websudoku το ανακάλυψα αργότερα.

Ανώνυμος είπε...

Προτείνω επιστροφή στην αθωότητα ... τι λες για μια παρτίδα σκάκι? Ή scrable? Ή μπιρίμπα? Κάτι που ο χρόνος να λειτουργεί υπέρ της σκέψης βρε αδελφέ ... Αρκετά ζόρια και stress περνάμε στην καθημερινότητά μας ... θα βάλουμε και άγχος στο παιχνίδι? Πόσο μάλλον όταν είναι ατομικό ...??? Ε...ποτέ!

Spy

Unknown είπε...

Μου ειπε ο φίλος μου ο Γιαννης (που ΄σαι ρε Γιαννη, γραψε και κανα post να φαίνεται ότι έχει κόσμο το μαγαζί) ότι υπάρχουν προγράμματα που λύνουν τα sudoku εντος δευτερολέπτων και αυτά χρησιμοποιούν όλες αυτές οι ιδιοφυίες που λύνουν τα σατανικά σε 15΄. Όχι ότι αμφιβάλλω ότι κάποιοι τα λύνουν κανονικά και με το νόμο και σε 5', αλλά ότι αυτός είναι ο μέσος όρος, ε, ήταν λιγάκι απίστευτο.
Για όσους ενδιαφέρονται, εδώ μπόρούν να βρουν τα πονηρά προγραμματάκια:
http://www.hpcalc.org/search.php?query=sudoku

Ανώνυμος είπε...

By the way ... yparxei kai epitrapezio sudoku pou paizetai kai me parea kai einai poly pio fun apo to solo ...

Prosopika exo periorisei ti sxesi mou me to neo athlima se ayti tin ekdosi kai apokleistika me parea ...

Apo solo protimo to klasiko solitaire ... kai ouxi sto pc alla manually ...

An asxoleisai me epitrapezia sou proteino anepifylakta to "Apoikoi tou Katan" ... stratigikis skepsis (oxi polemiko) me arketo antagonismo ...

Episisi gia pio fun kai anemeles stigmes paixnidiou (kyrios gia prothermansi se marathonio epitrapezion) poly kalo einai kai to "Menza" ...

... Check them out!

Spy