Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 08, 2006

Βιταμίνες

Τις προάλλες ήμουν στον οφθαλμίατρο, ο οποίος κοίταξε βαθιά μέσα στα μάτια μου και δεν είδε τη ψυχή μου, αλλά ότι μου λείπουν βιταμίνες (από κάποιον ιστό στα μάτια που ήταν χαλαρός ή κίτρινος ή κάτι τέτοιο αηδιαστικό). Με ρωτάει λοιπόν ο γιατρός: -Παίρνεις βιταμίνες; -Ναι, λέω αθώα εγώ, τις Centrum. -Όχι παιδί μου λέει αυτός, εννοώ βιταμίνες από φρούτα και λαχανικά. -Α, τέτοιες, όχι δεν παίρνω. -Να παίρνεις και να τρως καρότα που είναι καλά για τα μάτια. -Μάλιστα γιατρέ μου.

Γιατί μισώ τα φρούτα και τα λαχανικά; Θα μπορούσα να ζήσω μια ευτυχισμένη ζωή με μπιφτέκια, μακαρόνια, τηγανητές πατάτες και παγωτά. Δεν οφείλεται στην διατροφική μου εκπαίδευση, σπίτι μου τρώγαμε εκνευριστικά σωστά. Πάντα σαλάτα με το φαγητό, πάντα φρούτο στο τέλος και μη ξεχάσω και το γαλατάκι μου -πρωί και απόγευμα. Αναψυκτικά και γλυκά, ξεχάστε τα, ήταν εξωτικά προϊόντα. Τις πταίει λοιπόν;

Επιστημονικώς πταίει το ότι οι διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων διαμορφώθηκαν μετά από εκατομμύρια χρόνια διαβίωσης στην αφρικανική σαβάνα. Υπό τις συνθήκες αυτές, ο άνθρωπος χρειαζόταν για να επιβιώσει ό,τι θεωρείται σήμερα ανθυγιεινό. Πολύ απλά, το σώμα μας ζητάει πράγματα που δεν έχει πλέον τόσο ανάγκη. Πρέπει μάλλον να περάσουν άλλα τόσα εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης για να προσαρμοστεί ανάλογα. Εντωμεταξύ, την πληρώνω εγώ.

Έχω κάνει άπειρες ανόρεχτες προσπάθειες να εντάξω τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή μου, και καταλήγω πάντα με ένα ψυγείο γεμάτο σάπια μαρούλια, αχλάδια, καρότα και άλλα συμπαθή εδώδιμα αποικιακά. Γιατί να μην φτάνει το χαπάκι με τις βιταμίνες; Και μετά σου λέει επιστήμη. Η επιστήμη με απογοήτευσε ως επιταχυντής της εξέλιξης. Και μετά σου λέει ο άνθρωπος έχει χάσει την επαφή του με το σώμα του. Μα και να θέλει να τη χάσει, δεν μπορεί...


6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Χαχαχα!
Άντε Ιουλίτσα! Ρίξτα όλα στην Αφρική!
Πάντως μια καλή λύση για αυτούς που βαριούνται να τρώνε σαλάτες και να μαγειρεύουν λαχανικά είναι να τρώνε καροτάκια - αγγουράκια κι ότι άλλο σκεφτείς, σαν σνακ. Για παράδειγμα θες να κάτσεις σπίτι ένα βράδυ να δείς ταινία; Μην πάρεις τσιπς ή ποπ-κορν για να συνοδέψεις την μπύρα σου (λέω εγώ τώρα), αλλά φτιάξε μερικά καροτάκια και αγγουράκια σε φέτες, βάλτους μπόλικο λεμόνι και λίγο αλάτι ή ξύδι μπαλσάμικο και θα έχεις ένα πεντανόστιμο συνοδευτικό πολύ γρήγορα κι απλά και προπαντώς υγιεινά!

Unknown είπε...

Μα εννοείται, μόνο έτσι τρώγονται αυτά τα πράγματα :)

Ανώνυμος είπε...

Αδελφή, αν δεν σου αρέσουν τα φρούτα και τα λαχανικά δες τα σαν φάρμακα (που μάλλον σου αρέσουν). Τι θα έλεγες για φρουτοχυμούς και λαχανοχυμούς; Ούτε κι αυτοί σε εμπνέουν; Αν επιμένεις να αρνείσαι μου φαίνεται θα καλέσω όλους τους μπλόγκερς και, με δημοκρατικές διαδικασίες, θα σε δέσουμε και θα σε βάλουμε να τα καταπιείς με το ζόρι! Οι επιλογές σου στενεύουν :-)

Unknown είπε...

Με άγχωσες τώρα!!

Ανώνυμος είπε...

Α!Επίσης σχετικά με προηγούμενο άρθρο για το Imitation of Life, η ΕΤ1 το ξαναδείχνει (ή μάλλον απλά το δείχνει) την Κυριακη 17/09 στις 21:00. Ελπίζω αυτή τη φορά να το απολαύσεις με την ησυχία σου.

Η καλή σας τηλεοπτική συντάκτρια :ο)

Unknown είπε...

Μακάρι Μαρία!! Για να δούμε...Trust no one